Hungarian (formal)English (United Kingdom)

Elektronikus útdíj  
Gyakori kérdések

Az OBU-n semelyik LED sem világít

Ellenőrizze, hogy bedugta-e a szivargyújtóba a csatlakozót, illetve a szivargyújtó tápellátása megfelelő. Előfordulhat, hogy gyújtás nélkül vagy a jármű áramtalanított állapotában a szivargyújtó sem üzemképes. Ha a tápellátás megfelelő, és mégsem világít egyetlen LED sem (!!!), akkor hívja a call centert!

A GSM jelző néha sárgán világít

Általában nem jelent problémát, előfordulhat, hogy nem megfelelő a GSM térerő, vagy megszakad a GSM kapcsolat. Ez az útdíj bevallást nem befolyásolja, viszont ha ez az állapot folyamatosan - nyílt terepen, menet közben több órán át - fennáll, akkor mindenképpen keressen minket, hogy ellenőrizni tudjuk a készülék állapotát!

A GPS jelző néha sárgán világít

Főképpen fedett, zárt helyen előfordul, de rövid ideig bárhol lehet, hogy nincs GPS vétel. Ez problémát nem okoz. Viszont ha nyílt terepen, főképpen úthasználat mellett folyamatosan fennáll, akkor az azt jelenti, hogy a készülék nem rögzíti a jármű útvonalát, ezáltal útdíj bevallásra sem alkalmas, ekkor hívja a call centert!

A GSM vagy GPS LED néha pirosan felvillan

Üzemszerű állapotban is előfordulhat, hogy néha PIROSAN nagyon rövid időre (pár másodperc) fel-felvillannak ezek a LEDEK. Ha ezek után visszatér a normál működés, akkor ez nem befolyásolja az OBU működését. Viszont ha bármelyik folyamatosan PIROSAN villog (!!!), akkor az mindenképpen eszközhibára utal, és az eszköz valószínűleg nem alkalmas az útdíj bevallásra, ebben az esetben hívja a call centert!

A felkiáltó jel pirosan világít

Főképpen indulás után, de ritkán más esetekben is előfordulhat, hogy rövidebb időre felvillan, mely nem jelent gondot, de ha ez a hiba 15 percnél tovább fennáll (!!!), akkor mindenképpen hívja a call centert.

Kihúzható-e az OBU, ha nem fizetős szakaszon halad a jármű?

Azzal semmi probléma nincs, ha a tápellátás pár percre megszakad, mert ekkor az OBU belső akkumulátora biztosítja az OBU működését, de kb. 20 perc után az OBU kikapcsol és nem rögzíti az útvonalat. A kikapcsolt állapotban megtett távolság ugrásként lesz jelentve az Útdíjszolgáltató felé, melyre az Útdíjszolgáltató saját belátása szerint útvonalat tervezhet. Így előfordulhat, hogy bár a jármű nem haladt fizetős útszakaszon, de mégis kell útdíjat fizetnie, vagy éppen ha más fizetős útszakaszon haladt, mint a feltételezett útvonal, az akár büntetést is vonhat maga után. Ezért akkor se húzza ki az OBU-t, ha nem fizetős szakaszon halad a jármű!

Mit jelent, ha a call center egyedi eszközhibáról értesít?

Ebben az esetben az OBU vélhetően nem alkalmas az útdíj bevallásra. Az értesítést követően az Útdíjfizető felelőssége, hogy az utat megszakítva viszonylati jegy vásárlással biztosítsa a jogos úthasználatot, ellenkező esetben bírság kiszabására kerülhet sor. A viszonylati jegy megvásárlásával egy időben a többszörös jegyvétel elkerülése érdekében az OBU-t törölni kell a járműtől a HU-GO portálon. A call center értesítést küld, ha az OBU újra üzemkész állapotú, az újraregisztráció ekkor tehető meg, illetve addig a járműre viszonylati jegy vásárlás szükséges. Mit jelent, ha arról kapok értesítést, hogy ugrás történt? Ekkor a jármű útvonalában a GPS adatokban olyan hiányzó szakasz van, melyre nem állapítható meg egyértelműen, hogy történt-e úthasználat. Ekkor a hiányzó szakaszra az Útdíjszolgáltató feltételezett úthasználatot állapíthat meg. Az Útdíjfizető feladata, hogy vagy a HU-GO vagy az ITEM portálon ellenőrizze a feltételezett útvonalat, és ha úgy látja, hogy a jármű valójában nem a tervezett útvonalon haladt, akkor azt a felesleges útdíjfizetés vagy a bírság elkerülése érdekében a lehető leggyorsabban jelezze az Útdíjszolgáltató felé.

Támogatja a Joomla!. Valid Valid XHTML 1.0 and Valid CSS .