Hungarian (formal)English (United Kingdom)

Technológia  
A távolságmérés pontossága

A jármű beépített kilométer számlálója és az ITineris WayQuest rendszer által mért távolságok között eltérés lehet; ezt az elemzések készítésekor figyelembe kell venni.

AZ ITINERIS WAYQUEST TÁVOLSÁGMÉRÉSÉNEK HIBÁI

  • Az egyes pontok mérési bizonytalansága általános célú GPS vevőkkel vételi viszonyoktól (DoP érték) függően általában 25 méteren belüli, de tipikusan 10 méter körüli – egy fizikailag álló pont is ilyen mértékű bolyongással rendelkezik. Jelenleg ezt a bolyongást is megtett útnak értékelhetjük. Az így keletkező hiba tipikusan kisebb, mint +1 km naponta (a ténylegesen megtett távolságtól függetlenül!). A programban lehetőség van annak beállítására, hogy bekötött gyújtásjel esetén motorüzem hiányában a program kiszűrje ezeket a bolyongásokat.
  • A GPS vevő másodpercenként (vagy a beállított, ennél ritkább időközönként) végez helymeghatározást. Ha a jármű kanyarodik, a kanyar íve levágásra kerül. Az ebből eredő hiba tipikus útviszonyok mellett –1% alatti.
  • Jelenleg a megtett út számításakor a vízszintes vetületet használjuk, a magasságot nem, mert annak mérése bizonytalanabb a GPS helymeghatározás elvéből adódóan. Ha tehát a jármű emelkedőn vagy lejtőn halad, mi kisebb utat fogunk számolni, mint a ténylegesen megtett. Az így keletkező hiba maximuma –0,5% (ha a jármű egész nap 10%-os emelkedőkön és lejtőkön közlekedik), tipikusan elhanyagolható.

Haladás közben ezek a hibák csökkentik egymást, azaz a bolyongás miatt jelentkező többletből levonódik valamennyi a kanyarok és a szintkülönbségek miatt.

.

A jármű beépített kilométer számlálója által mért távolság lehetséges hibái

A beépített óra pontossága a szabvány szerint 0 ÷ +10%, tehát a mutatott érték legfeljebb 10%-kal több, mint a ténylegesen megtett út (kevesebb nem lehet). Tachográfos mérés esetén ez a hiba kisebb a tachográf kalibrációja miatt.

Ehhez járulhat még, ha valaki a keréknyomást a névlegestől jelentősen eltérő értékre állítja be. Egy fél méter átmérőjű kerék esetén az egy centiméterrel laposabbra engedett gumi +2% eltérést jelent; még jobban leeresztett guminál ez a hibaösszetevő is felmehet +10%-ra. (Nehezebb rakomány is okozhatja a gumi ilyen mértékű belapulását.)

Atlas
.
Támogatja a Joomla!. Valid Valid XHTML 1.0 and Valid CSS .